niedziela, 28 listopada 2010

moje ostatnie 24h

aby pokazać jak wiele jest tematów z poprzedniego posta postanowiłem pokazać rzeczy które zajmowały mnie w ciągu ostatnich 24 godzin i są choć trochę gejowskie.

1. najświeższe: film pokazujący zatrzymanie Roberta Biedronia 11 listopada
http://www.youtube.com/watch?v=EDxkkzhcxJQ
w ramach ciekawostki polecam poczytać komentarze pod tym filmem na youtubie. cud, miód i orzeszki.

2. rocznica zamordowania Harvey'a Milka a Krystian Legierski
nie wiesz kim był Harvey Milk?
to ja Ci powiem.
był dla nas tą samą osobą, kim dla czarnoskórych był Martin Luther King. był pierwszym otwartym gejem na publicznym stanowisku w USA. żeby to zrozumieć posłuchaj jego nasłynniejszego przemówienia, które jest dla nas tak jak "I had a dream" Kinga:
http://www.youtube.com/watch?v=Pvfexvihri8
no dobrze... ale co ma do tego niejaki Krystian Legierski?
otóż Krystian Legierski w wyborach samorządowych które odbyły się dokładnie tydzień temu dostał się do Rady Miasta (ojć żebym nie skłamał...) Warszawa-Mokotów.
tak, Krystian Legierski jest gejem.
tak, jest pierwszym otwartym gejem w Polsce wybranym w wyborach przez Polaków (tak, Polaków, nie do wiary!) na publiczne stanowisko.

podobieństwo w życiorysach widać na pierwszy rzut oka.

3. myślałem również o uroku osobistym Piotra Lisieckiego <serduszka>

4. jarałem się cytatem z Emmetta z Queer as Folk:
"I could be a real man, if I wanted to. Just lower my voice, stop gesturing with my hands, make sure my face is expressionless... never use words like "fabulous" or "divine"... talk about nailing bitches and R.B.I.'s... But I'd rather my flame burn bright than be some puny little pilot light."


dla niewiedzących: Queer as Folk to wybitnie kultowy w środowiskach LGBT (Les Gay Bi Trans) serial o nas właśnie. (właściwie to głównie o gejach, lesbijki mają swój The L Word)

5. jarałem się Biedroniem, po raz drugi:
"Dziwię się , że geje i lesbijki, którzy na co dzień doświadczają dyskryminacji (...) wolą komentować na forach internetowych moje wystąpienia i narzekać, jaki jestem przegięty. Może i jestem, co z tego? Wyobrażam sobie, ilu gejów "twardzieli" - bardzo męskich, "nie budzących skojarzeń i "spoza środowiska" trzęsie się na myśl, że ktokolwiek mógłby ich "posądzić" o to, ze nie są hetero. Podczas Manif, Parad Równości, czy antyfaszystowskich demonstracji ci "twardziele" grzecznie siedzą w domkach."

uwielbiam go i podziwiam. jak stąd do Księżyca.

6. zasmuciłem się że setna z kolei próba ściągnięcia drugiego sezonu QaF się nie powiodła.

7. odkryłem że jakiś kutas z youtube zablokował kilka teledysków Ryan'a James'a Yezak'a, w tym mój ulubiony Peacock.
edit: odblokowali Yezak'a! dżizz, jak dobrze! :D

8. obejrzałem najnowsze odcineczki Alles Was Zahlt
Alles Was Zahlt to niemiecka telenowela ze sporym wątkiem gejowskim, która leci na RTL codziennie o 19:05. Trochę jak M jak Miłość. ale o AWZ jeszcze na pewno opowiem.

9. od klku dni jaram się zestawem ciuchów z Pull&Bear
to mój ulubiony sklep, pomimo faktu że nic tam sobie nigdy nie kupiłem. jeszcze.

10. po raz setny odsłuchałem audiobooka Dziennik Bridget Jones

11. zastanawiałem się czy nie wybrać się do olsztyńskiej KPH

12. trząsłem portkami przed jutrzejszym WF-em
dla jasności: jest dowiedzone naukowo, że geje mają gen powodujący CAŁKOWITĄ I NIEULECZALNĄ alergię na WF.
JA ZWŁASZCZA!!!
(ale jest też element na osłodę: męska szatnia)

to tyle ile jestem w stanie sobie przypomnieć, ale jestem pewien że było jeszcze co najmniej drugie tyle spraw.


i to tyle co do ostatniej doby.


ten blog jako rodzaj autoterapii? zdecydowanie tak.

1 komentarz:

Aleksandra 'Alex' G. pisze...

Jeśli nadal masz problemy ze ściągnięciem QaF służę pomocą, tylko odezwij się na fejsie.
I The L Word nie jest nawet w połowie tym czym jest QaF. Choć w sumie tez mi się podoba.